VEEL GESTELDE VRAGEN EN ANTWOORDEN

verven of boren in een huur ruimte?

MAG IK EEN MUUR VERVEN EN GATEN BOREN?

Het is afhankelijk van welke woning je huurt. Iedere klant (de verhuurder) heeft andere wensen en regels voor zijn/haar pand. Voor ieder gehuurde geldt in ieder geval de regel dat het gehuurde bij vertrek dient opgeleverd te worden zoals het bij aanvang is vastgelegd en overeengekomen in het aanvang rapport. Wil je verven en boren, vraag dan bij aanvang of per email aan ons of de eigenaar van het pand akkoord is met je plannen.

WASMACHINE EN INTERNET (STUDENTENHUIS)

In bijna ieder studentenhuis is een wasmachine aanwezig. Deze is of eigendom van een bewoner of deze is gehuurd door de bewoners van het huis. Vraag je huisgenoten naar het gebruik van deze machine en wat jij hierin eventueel aan kosten moet bijdragen voor gebruik. Dit geldt ook voor internet. Internet is (vaak) in ieder huis aanwezig maar het valt buiten de regelingen (en dus ook buiten het huurcontract, tenzij anders vermeld) van de verhuurder. Vraag je huisgenoten naar de WiFi code en de kosten voor het gebruik.

internet - studentenhuis
Reparatieverzoek

REPARATIEVERZOEK

Kijk voordat je je verzoek indient eerst in de onderhoudswijzer wie er verantwoordelijk is voor de reparatie. Jij als huurder of de verhuurder. Als volgens de onderhoudswijzer de verhuurder verantwoordelijk is dan kun je je verzoek indienen via de website www.suzverhuur.nl.

(RESERVE)SLEUTEL

Op ons kantoor hebben wij van de panden die wij in beheer hebben een sleutel liggen. Wanneer je als huurder een sleutel bent verloren of vergeten kun je onze sleutel lenen/gebruiken. Je kunt de sleutels bij ons op kantoor ophalen om ze eventueel te laten bijmaken. Deze duplicatie is op eigen kosten. Zorg ervoor dat wij de sleutel(s) diezelfde dag nog terug hebben op ons kantoor(!) Tijdens onze openingstijden kunnen wij je hierbij helpen.

reservesleutel
Helpdesk - SUZ verhuur

TUINONDERHOUD

Voor het tuinonderhoud en/of balkon is een huurder zelf verantwoordelijk. Een tuin en/of balkon van het gehuurde dient netjes te worden gehouden! Tijdens huisbezoeken kun je hier op aangesprken worden wanneer blijkt dat buitenruimtes niet voldoende worden bijgehouden of onderhouden. Tijdens de eindinspectie wordt het onderhoud hiervan ook gecontroleerd. Als bij de eindinspectie de tuin en/of het balkon niet netjes wordt opgeleverd kan er borg ingehouden worden.

OPZEGGEN EN OPZEGTERMIJN

Je opzegging is pas gedaan wanneer je de opzegging van het gehuurde via de website van SUZ Verhuur indient. De opzegging is pas officieel nadat deze is goedgekeurd, hiervan krijg je een bevestigingsmail van ons. De opzegging kan worden afgekeurd onder bepaalde voorwaarden die van toepassing zijn. Zie hiervoor ook de afspraken die in het huurcontract overeengekomen zijn. Houd rekening met de opzegtermijn van één volle kalendermaand.

Opzeggen en opzeg termijn
Eindinspectie

EINDINSPECTIE

Het is van belang dat de inspectie wordt ingepland op een moment dat de woonruimte volledig leeg is. Je maakt samen met de makelaar een rondje door de woonruimte en je controleert met elkaar of deze netjes en vooral schoon is opgeleverd. Vergeet daarbij niet de wc, de koelkast en keukenkastjes. Wanneer een ruimte niet schoon wordt opgeleverd, kunnen er schoonmaakkosten van de borg worden ingehouden.

SUZ makelaars - Team

SUZ MAKELAARS

Wij van SUZ bemiddelen en/of verhuren panden als tussenorganisatie. Wij zijn verantwoordelijk voor het vinden van geschikte huurders voor onze klanten en wij zijn het eerste aanspreekpunt bij calamiteiten en reparatieverzoeken.

Voor het opzeggen van je woonruimte, of als je opzoek bent naar een nieuwe woonruimte of voor het overnemen van een woonruimte, kun je bij ons terecht.